piątek, 17 czerwca 2016

Prolog, czyli jak Anders Fannemel podpisał na siebie wyrok

Daniel Andre Tande nie miał z kim dzielić swojego życia, a  konkretniej mówiąc – nie znalazł jeszcze swojej życiowej partnerki. Miał tylko ogromnego, rasowego kota oraz jego liczne potomstwo.  Dlatego podczas gdy jego koledzy po zawodach wracali do swoich ukochanych, Daniel wracał do swojej kociej brygady. I do rodziny, oczywiście, ale za sprawą jego rodzicielki w domu rodziny Tande panowała kocia dominacja. Tak więc do kotów wracał w pierwszej kolejności, co stało się pretekstem do żartów i powoli zaczynało przyćmiewać fakt, iż dotychczas uchodził za eksperta do spraw doboru obuwia domowo-podwórkowego lub – jak kto woli – tak zwanych laczków.
- Uważaj, żeby lądowanie na czterech łapach ci się kiedyś nie udzieliło – wyśmiał go któregoś dnia Fannemel. I za to Daniel nienawidził go w tym momencie nienawiścią czystą i głęboką.
Mądrala się znalazł.
Hipokryta pieprzony. Przecież sam się zastanawiał nad zainwestowaniem w kota, zwątpiwszy w to, że kiedyś uda mu się znaleźć kobietę, która nie wyśmieje ani jego niskiego wzrostu ani nieproporcjonalnie dużej głowy.
Kto uważnie śledził poczynania Daniela w poprzednim sezonie doskonale wie, że całkiem dobrze zaczęło wychodzić mu lądowanie na dwóch łapach. Raz udało mu się nawet wygrać, tylko że kibice nie dostrzegli w tym jego sukcesu, a jedynie fakt, iż uczynił Petera Prevca drugim. Zamiast podziwiać jego wyczyn, podziwiali internetowe memy wypominające Prevcowi jego niechlubny tytuł wiecznie drugiego. Kilka miesięcy później to on dwukrotnie był drugi, aczkolwiek w jego przypadku nie oznaczało to przejęcia prevcowej łatki. On pozostał królem laczków. Na dorobienie się jakiegoś ciekawszego, bardziej sportowego tytułu musiał sobie jeszcze zapracować.
Pracował więc zawzięcie, w międzyczasie wybywając z Fannemelem na wakacje do Meksyku. To wtedy padły te nieszczęsne, prorocze słowa z ust jego – jak mu się wydawało – przyjaciela.
Bo Tande, owszem, spróbował lądować na czterech łapach, ale była to próba niezamierzona, mająca go uratować przed bolesnym upadkiem, kiedy to lądowanie na dwóch kończynach poszło nieco wbrew jego zamierzeniom. Niestety ludzkie kończyny nie mogły poszczycić się taką solidnością jak te kocie, które według legend były w stanie uratować im ich dziewięć żyć. Ludzkie kończyny były niestabilne i kruche. Jego lądowanie na czterech łapach zakończyło się więc kilkoma niekontrolowanymi przewrotami, wstrząśnieniem mózgu i złamaną w dwóch miejscach ręką. Wizualnie najmocniej ucierpiał jego lewy profil – wyglądał jakby stoczył zawziętą walkę z co najmniej dwoma ze swoich kotów. Ciekawe jak mocno zmaleje liczba jego fanek kiedy zobaczą go w takim stanie?
Pieprzony Fannemel i jego czarnowidztwo. A żeby mu ludzie od Waltera źle zeskok ubili! Niech poczuje jak to jest.
- Ale zaryłeś o igielit – oznajmił przeklinany właśnie przez Tande Fannemel. - Obawiam się, że zostało ci już tylko osiem z twoich dziewięciu kocich żyć – dodał tłumiąc wybuch głupkowatego chichotu.
- Ciesz się, bo gdybym zginął to zrobiłbym ci taką makabrę, że scenarzystom horrorów się to nawet nie śniło.
- Już się tak nie bulwersuj. Jak Freitag rąbnął w Engelbergu to cieszył gonga jak idiota, a ty plujesz jadem, gorzej niż Maciej Kot jak mu kombinezon za mocno krocze uciska. A poza tym to czemu mi? To ja ci te narty tak skrzyżowałem, żeś pierdolnął?
- A było kłapać jadaczką o lądowaniu na czterech łapach? No i wykłapałeś mi ten upadek!
Tak zwany rekordzista świata wywrócił teatralnie oczami i rozsiadł się na krześle przy łóżku nieszczęsnej ofiary zbuntowanych nart.
- Dalej masz osiem żyć – przypomniał mu Anders, a Tande obrzucił go karcącym spojrzeniem. Poziom jego zdenerwowania lub, mówiąc dosadniej – wkurwienia podniósł się znacznie gdy Fannemel zabrał się za konsumpcję jego Milki Oreo, którą kilka godzin wcześniej przyniosła mu siostra.
- Co się tak gapisz? Jestem po treningu, muszę uzupełnić kalorie! – usprawiedliwił się Anders. - Uśmiechnij się do Wellingera to dostaniesz cały karton. W ciągu twoich ośmiu żyć jeszcze nie raz będziesz miał okazję żeby się tym nażreć. Ja mam tylko jedno.
Nagminne wspominanie o danielowych ośmiu życiach powoli przestawało śmieszyć nawet lekarzy siedzących na korytarzu.
Za to Daniel zaczął się śmiać, ale dopiero wtedy gdy odkrył, że Anders trochę się pomylił. Może przebywanie w kocim towarzystwie nie dało mu umiejętności lądowania na czterech łapach, ale za to odkrył, że posiada owe dziewięć żyć, które pozostawały w stanie nienaruszonym, wbrew żartom Fannemela.  Wprawdzie nie miały one nic wspólnego z jego rzeczywistą egzystencją, która aktualnie ograniczała się do szpitalnego łóżka i śmierdzącej stęchlizną pościeli, ale z pewnością mogły stanowić jej dosyć barwne uzupełnienie. Zwłaszcza, że przebywając w szpitalu nie narzekał na nadmiar obowiązków i mógł sobie pozwolić na bezkarne czytanie. Bynajmniej nie ambitnej literatury, a wirtualnych historii, w których grał główną rolę.

 _____________________________

Trochę się stresuję, bo to taki mały eksperyment i nie jestem pewna co z tego wyjdzie.  Pierwszy rozdział jest już niemalże stworzony i oby z kolejnymi poszło równie gładko.

12 komentarzy:

  1. Że pomysł jest świetny już sobie stwierdziłam, a teraz się tu tylko powtórzę. Nie lubię norweskich skoczków, to już jest powszechnie wiadome, ale żartować z nich pisząc zawsze uwielbiałam, choć teraz tą rolę przejęła bardziej młodsza cześć reprezentacji Austrii, ale może nie o mojej przeszłości „twórczej” tutaj.
    Zawsze fajnie jest sobie wyobrazić, co przeżyłby taki skoczek czytając opowiadania o sobie. Chyba faktycznie przeraziłoby go ile razy by umarł. No i ile dzieci by sobie sprawił. No to u Ciebie, Daniel się o tym przekonać leżąc w szpitalu. Byle żaden genialny pomysł urozmaicenia sobie życia mu nie wpadł do głowy, bo na połamanych nogach się nie skończy. A Fannemel sam by wylądował na czterech łapach. W sumie tak z wyglądu bardziej pasowałby na taką małą, kudłatą, zwiniętą kulkę niż Tande. I waży na tyle mało, że może by mu podwójny telemark rękami i nogami wyszedł. Choć lepiej nie. W końcu jeden dobry uczynek na koncie ma, zabrał temu słoweńskiemu potworowi rekord świata po jednym dniu. A to jest zasługa, za którą wiele można wybaczyć i Daniel powinien to wziąć pod uwagę. Zwłaszcza, że sam naskakał się już w Pucharze Świata na tyle porządnie, żeby wiedzieć, iż Prevc to zło – cholera jak mi się zatęskniło za zimą i wyklinaniem tego typa, gdy to tylko przeczytałam. Nawet wrogowie czasem są fajni. Może to pozornie uwaga nie na temat, ale chyba jednak trochę będzie obrazować relacje obu skoczków w tej historii. Bo jak mniemam, Anders podpisał na siebie wyrok cierpliwego przesiadywania przy łóżku chorego i komentowania z nim tych wszystkich przerażających wizji jego życia. I w sumie takie złe to dla niego nie będzie. Wiele blogów jego krzywej głowy i małej reszty, czy jak to Tande tu zdefiniował nie widzi, więc może w wątku pobocznym któregoś znajdzie sobie jakąś kobietę. Nie kota. Moja klawiatura na boku pisze uparcie słowo ‘kot’ z dużej litery, więc jak kiedyś nie poprawię, to niech będzie jasność, iż chodzi tylko o te małe i puchate stworzenia, które zastępują Norwegom klapki i drugie połówki. ‘Jak Freitag rąbnął w Engelbergu to cieszył gonga jak idiota’. Jeszcze fajnych wzorców w życiu mu szuka. A może chłopak nie chce żyć według zasady ‘xD i jakoś będzie’ tylko woli ponarzekać na kombinezon w kroku? I jednak się pojawił Kot i z dużej litery. Tym razem nie muszę poprawiać:D
    Wrzucaj szybko ten pierwszy odcinek. Dużo weny, poczucia humoru i buziaki <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Daję okejkę i czekam na więcej (y) xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej!
    Pojawiasz się u mnie i to regularnie, więc głupio by było, gdybym i ja nie wpadła do Ciebie.
    Nie wiedziałam, którą historię wybrać, ale ze względu, że tu dopiero prolog, zaczęłam od tej.
    Pomysł to masz genialny! Nie wiem, czy przez całe opowiadanie będzie to wszytko wyglądało, jak w prologu, ale tutaj... wymiękłam :-)
    Na uznanie zasługuje przede wszystkim styl w jakim to napisałaś.
    I jak tu nie zostać na dłużej? No jak :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny rozdział, z niecierpliwością czekam na kolejne :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ha! Tego jeszcze nie grali! Szczerze, nie ukrywam, że czasem się zastanawiam, w trakcie pisania "co by było gdyby...", ale raczej nie jest to wesołe gdybanie, bo wątpię, by ktokolwiek zareagowalt akw yrozumiale jak Daniel.
    Ogółem, mam ostatnio awersję do młodego pokolenia skoczków norweskich, ale Tande się doskonale nadaje do roli, którą mu przeznaczyłaś. A liczne odwołania do kotów oraz frazeologizmów z nimi związanymi cieszą wielce moje interpretacyjne serduszko! No i Fannemelek uzupełnia ten obraz.
    Ogółem, ciekawam co wymyślisz, bo to tak naprawdę pisanie 9 historii (a razem z głównym wątkiem to już 10), a nie jednej, choć podejrzewam, że skupisz się raczej na fragmentach.
    No tyle ode mnie, mimochodem się zareklamuję, a co! Spotkać mnie można oczywiście na Spisie, poprzez który tutaj trafiłam i jak na razie nie żałuję ;).
    pozdrawiam ciepło, E_A
    PS: "Fairytale" <3. Skąd wiedziałaś, że mam ponowny przypływ miłości do Alexa Rybaka?

    OdpowiedzUsuń
  6. No hej. Jak to ja. Jak nie wejdę od razu, to sobie przypomnę dopiero przy sprzątaniu telefonu. Choć miesiąc to i tak nieźle jak na moje możliwości.
    No ale do rzeczy. Czy raczej do Norwegów. Widzisz jak się krzywię? Okej, tu przynajmniej będzie można się z nich pośmiać.
    W sumie to nie śledzę szczególnie ich życia, także mogę czasem czegoś nie ogarniać.
    W każdym razie te dziewięć żyć... zastanawiam się jak to rozegrasz. Czy powstanie dziewięć rozdziałów, każdy o innej historii czy to będzie bardziej pokomplikowane.
    W każdym razie będę czekać co tu się jeszcze wydarzy. Byle śmiesznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojejciu, kochana to był wręcz genialne!!! Zerknęłam z nudów i mojej obsesji na punkcie Fannisa ♥♥♥ Ale początek jest idealny, tak samo jak kocie życia Tandexa. Masz wspaniały dar, bo uśmiałam się czytając... Któryś już raz z rzędu, bo nie mogłam się oprzeć, przeczytaniu tego jeszcze raz.
    Masz ogromny talent i cudowny styl pisania^^
    Szczerze? Chciałabym żeby było więcej takich blogów !♥♥♥
    Odwagi maleńka i weny^^
    Buziaki^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny pomysł nareszcie coś innego 😉

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacja! Uśmiałam się jak nie wiem :)
    Zostaję zdecydowanie :)

    OdpowiedzUsuń